احمد طحانی

1. حضور درخشان در المپیک:

کاروان ورزشی کشورمان در بازی های المپیک لندن (2012) با مجموع 12 مدال، در رتبه دوازدهم قرار گرفت، و بهترین نتیجه تاریخ حضورش در تاریخ این رقابت ها را رقم زد. این درحالیست که کاروان ورزشی کشورمان در دوره قبل، یعنی سال 2008 (پکن) تنها با دو مدال در رده پنجاه و یکم و در دوره قبل از آن یعنی 2004 (آتن) با کسب شش مدال در رده بیست و نهم جای گرفته بود.

 

2. حضور درخشان در پارالمپیک:

 

کاروان ورزشی ایران، در رقابت های پارالمپیک لندن (2012) با مجموع 24 مدال در رتبه یازدهم قرار گرفت و بهترین نتیجه تاریخ حضورش در این رقابت ها را رقم زد. حالیکه کاروان ورزشی کشورمان، در رقابت های 2008 پکن، در رتبه بیست و دوم و در رقابت های سال 2004 آتن، در رتبه بیست و سوم قرار گرفتند.

 

3. نتایج درخشان گوانگجو:

 

تیم کشورمان، در بازی های آسیایی گوانگجو 2010، با مجموع 59 مدال، در رتبه چهارم جدول رده بندی کشورها قرار گرفت و بهترین نتیجه ورزش ایران در این رقابت ها پس از انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زد. و این موفقیت در حالیست که کاروان ورزشی کشورمان در دوره قبل از آن، یعنی سال 2006 با مجموع 48 مدال در رتبه ششم، و در سال 2002 با مجموع 36 مدال در رتبه دهم قرار داشت.

 

4. صعود مقتدرانه به رقابت های جام جهانی فوتبال:

 

تیم ملی فوتبال کشورمان، در رقابت های مقدماتی جام جهانی موفق شد برای اولین بار به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کند. این صعود مقتدرانه در حالی شکل گرفت که تیم کشورمان قبل از آن و در سال 2010 از صعود باز ماند، و در سال 2006 نیز به عنوان تیم دوم و بعد از ژاپن به جام جهانی صعود کرد.

 

5. نتایج درخشان در کشتی:

 

تیم ملی کشتی کشورمان، در جام جهانی 2012 باکو، هم در آزاد و هم در فرنگی موفق به کسب مقام قهرمانی شدند و نتیجه ای درخشان را کسب کردند. بعد از آن نوبت به رقابت های المپیک لندن رسید، تا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، کاری کند کارستان، و با مدال های خوشرنگی که یکی پس از دیگری به دست می آمد، برای اولین بار در تاریخ حضورش بر سکوی قهرمانی این رقابت ها بایستد.

 

6. نتایج درخشان در والیبال:

 

تیم ملی والیبال کشورمان، با برتری در دو دیدار برابر ژاپن، آنهم با پیروزی در شش ست، برای اولین بار به لیگ جهانی والیبال صعود کرد. نتایج خیره کننده تیم ملی کشورمان در این رقابت ها، از جمله برد ایتالیا، صربستان و کوبا، هیچگاه از یاد ورزش دوستان کشورمان نخواهد رفت.

 

7. نتایج درخشان در فوتسال:

 

تیم ملی فوتسال آقایان، در بازی های آسیایی داخل سالن کره جنوبی توانست با برتری مقابل ژاپن به مقام قهرمانی برسد. در بخش بانوان نیز، تیم ملی کشورمان در این رقابت ها، برای اولین بار، به افتخار نائب قهرمانی و کسب مدال رسیدند.

 

اما:

 

اگر بخواهیم ادامه دهم، و موفقیت های دیگر را بنویسیم، اگر بخواهیم از تیم ملی فوتبال ساحلی بگوییم، یا از دو و میدانی کاران عزیز، اگر بخواهیم از نتایج درخشان وزنه برداری سخن به میان آوریم، اگر بخواهیم درخشش بانوان ورزشکار کشورمان را قلمی کنیم، اگر بخواهم پیروزی های عجیب و غریب جوانان و نوجوانان کشورمان، در عرصه های مختلف را بازگو کنیم، و اگر بخواهیم از موفقیت های ورزش کشورمان در سالهای اخیر، تنها فهرستی تهیه کنیم، مثنوی هفتاد من کاغذی می شود که هم خواندنش از حوصله مخاطب خارج است و هم تهیه اش از توان ما. اما این چند خط نوشته شد، تا آنهایی که وقتی در المپیک قبل نتیجه نگرفتیم، به جای آنکه واقع بینانه نگاه کنند و ببینند که نتیجه ای که در آن دوره به دست آمد، عملکرد هشت ساله و بلکه سی ساله دولت های قبل را انعکاس می دهد، از مظلومیت احمدی نژاد و دولتش سوء استفاده کردند و شروع کردند به گفتن و نوشتن که آی! ورزش کشور نابود شد! و... این چند خط فقط برای آنهاست که امروز سر در لاک فرو برده اند، و البته آنهایی که در وقاحت، به حد اعلی رسیده اند، و در نهایت بی انصفای می گویند همّت و همیّت و غیرت مردان و زنان ایرانی در این موفقیت ها موثر بوده است! بر منکرش لعنت!! اما این همت و غیرت، در سالهای مدیریت حضرات بر کشور کجا بود؟ غیر از اینست که شعار «می شود و می توانیم» احمدی نژاد، ایران را بر قله های مختلف ورزشی، علمی، عمرانی و... رساند؟ شخص رئیس جمهور و همفکران و طرفدارانش، این موفقیت ها را ناشی از غیرت و تعصب ایران و ایرانی می دانند. رئیس جمهور بارها و بارها اعلام که باید برقله بایستیم، چون لیاقت و شایستگی اش را داریم. در دیدار چند وقت پیش  ملی پوشان فوتبال کشورمان با آقای احمدی نژاد، ایشان گفتند به موفقیت چشمگیر در جام جهانی فکر کنید، گرچه شاید این موفقیت در جام جهانی پیشرو، آنچنان عملی نباشد، و با توجه به افت زیرساختی فوتبال کشورمان در سالهای قبل از دولت نهم، خود همین صعود مقتدرانه هم مایه مباهات و افتخار باشد، اما همین حرف رئیس جمهور، و همین باور و روحیه او، این امید را در دل ملی پوشان زنده می کند که: می شود، می توانیم. در سایر رشته ها و زمینه ها هم همین است. این موفقیت ها لیاقت مردم ایرانست، اما چاشنی اش، روحیه خود باوری و جسارتی است که با مدیریت شخص دکتر احمدی نژاد بر کشور حاکم شده. و این تنها ورزش کشور نیست که متحول شده و بزرگی می کند. تاریخ در مورد سایر خدمات رئیس جمهور مظلوم و مکتبی کشورمان، و آنچه بر سرش آوردیم بخوبی قضاوت خواهد کرد... 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا